P11:4

Cafeteriatjänst V17 Mån-Tor 16:30 - 22:00

Publicerad 2020-03-05 16:01
Vårt lag har fått cafeteriatjänst måndag till torsdag den 20 - 23 April. Alla familjer som inte har en aktiv roll i laget har blivit tilldelad en tid. Byten sker mellan familjerna och medelas till respektive ansvarig familj för dagen.

Information Cafeteria Boovallen 2020

Bemanning BOO FF P11:10

GUL = Familj ansvarig för dagen.

Passupdelning (16.30 - 19.30 samt 19.30 - 22.00) är endast förslag på tider som ni kan fördela mellan föräldrarna.


Öppettider

Måndag-fredag 15.00 – 22.00

Lördag 09.30 – 17.30 (tillsvidare)

Söndag 09.30 – 17.30 (tillsvidare)

Bemanning

Måndag-fredag 15.00 – 16.30 Boo FF personal

Måndag-fredag 16.30 – 22.00 Föräldrar

Lördag 08.45 – 18.00 (tillsvidare) Föräldrar

Söndag 08.45 – 18.00 (tillsvidare) Föräldrar

Boo FF har anställd personal, Sofia Svensson (vikarierande för Tobias Löfgren), som ansvarar för cafeterians drift och sortiment.

Lagets kontaktperson/lagledare ansvarar för att lagets bemanningsschema skickas via e-post till sofia.svensson@booff.se senast en vecka innan lagets tjänstgöring. Schemat ska innehålla föräldrarnas namn och mobilnummer. Kontaktpersonen/lagledaren skall under veckan stödja och hjälpa föräldragruppen att utföra sitt arbete.

Arbetspassen på vardagarna börjar kl 16.30 med ca 30 minuters introduktion och avslutas med 30 minuters städning. Helgpassen börjar med 45 minuter uppstart och avslutas med 30 minuters städning. Arbetspassens längd varierar mellan 2,5-4,25 timmar.

Arbetspassen ska i snitt bemannas av 1-3 personer. Detta beroende på ett varierat behov utifrån matchmängden samt huruvida det pågår knatte-lekis och 7-årsverksamhet. Behovet av antal personer som bemannar står angivet i excel-dokumentet som skickats ut.

Under Boo FF-dagen (27/9) och Nackamästerskapshelgerna (10-11/10 och 16-18/10) gäller särskilda tider beroende på antalet anmälda lag och det är som regel långa dagar. Mer detaljerad information om tider och de olika arbetsuppgifterna (sekretariat, parkeringsvakter, café, grill etc) kommer i september, dvs så fort spelprogrammen för NM är klara och vi vet de exakta tiderna.

Vårt mål är att upprätthålla en god service och trevlig attityd gentemot våra kunder.

Självklart betalar man som "personal" för det man eventuellt själv vill förtära under sitt cafeteriapass.

Åldersgräns!

Under samtliga pass måste minst en person som arbetar i cafeterian vara över 18 år.

Barn under 16 år får inte tjänstgöra eller vistas i cafeterian av säkerhetsskäl och enligt lag.

Att köpa sig fri från tilldelad cafeteriatjänst

Att bemanna Boo FF:s Cafeteria är det uppdrag som spelarnas föräldrar får under säsong och det är en förutsättning för att vi skall kunna ha en cafeteria för våra medlemmar och besökare. Det går inte att köpa sig fri från detta uppdrag.

Om det är så att syskon eller dylikt anlitas för att bemanningen ska gå ihop så är det ytterst viktigt att detta i god tid förmedlas till cafeteriaansvarige. Detta är en nödlösning och ska inte ses som en väg för att slippa bemanna cafeterian. Reglerna gällande åldersgränserna skall fortfarande uppfyllas.

Instruktioner

Avlarming när man kommer:

Direkt till vänster innanför klubbhusentrén finns en larmdosa, tryck den fyrsiffriga koden som står på nyckelbrickan (ingenting "före eller efter").

Öppning vid dagens början (gäller främst helgbemanningarna)

Kaffe: Följ instruktioner vid kaffebryggare. Bryggt kaffe ställs sedan ut på värmeplattorna.

❑ Te: Koka vatten i vattenkokaren och fyll vita termosar med vatten.

Varmkorv: Häll i ett par liter uppvärmt vatten från vattenkokaren i korvlådeinsatsen. Under korvlådeinsatsen skall det också finnas vatten som värms upp av värmeslingorna. Värm på korvspadet till 70 grader genom att trycka på ON-knappen samt gradinställning (för att komma åt detta behöver lådan under korvlådeinsatsen dras ut).

Lägg i lagerblad och pepparkorn. Börja med att lägga i ca 10 korvar som finns i kylskåpet. Det tar ca 10 minuter innan korvarna kan serveras. Lägg inte i för många korvar utan fyll på vid behov. Korvbröd finns i kyl och frys. Senap och ketchup finns för självservering att ställa upp utanför disken.

Toast: Sätt på toastgrillen på 100 grader. Det går att värma upp till 2-4 st i taget. Färdiggjorda tinade smörgåsar tar ca 2-3 min, frysta ca 5 min.

❑ Se till att det finns kaffemuggar, socker och skedar framme. Mjölk skall finnas framställd i drickakylen.

❑ Kontrollera att det som står på prislistan finns framme.

Fyll upp sortimentet med frukt, dricka, mellanmål etc. vid behov.

❑ Lås upp omklädningsrum 1, 3, 4 och 5 (och ev domarrum om matchdag).

Se info om nyckelhantering gällande omklädningsrummen nedan.

❑ Ställ ut caféskylten, häng upp flaggan och lås upp dörren till cafeterian.

❑ Håll kassan samt betalterminalen under uppsikt!

❑ TV-skärmarna är inställda med timer för att slås på och av enligt ett cafeterian öppettider. Skulle de vara avstängda, följ instruktionerna som finns i cafeteriapärmen.

Under pågående försäljning

✓ Fyll på varor efter behov.

✓ Håll rent i köket, på disken, torka av bord och ställ efterhand tillbaka stolar ute i cafeterian och städa vid behov på toaletterna.

✓ Tänk på att upprätthålla en god hygien, tvätta händerna och torka av med pappershanddukar när ni varit utanför köket. Töm papperskorgar i cafeterian och på toaletterna i hallen.

Stängning

❑ Fyll på sortimentet inför morgondagen, tina gärna fram 1-2 paket korv om det är helt slut.

❑ Packa in smörgåsar/ bullar/ muffins om detta finns framme.

❑ Rengör toastjärnet.

❑ Töm kaffekannor och diska ur dem.

❑ Töm ur korvlådeinsatsen samt diska ur den noggrant. Vattnet under vid värmeslingorna ska vara kvar. Släng uppvärmd korv som inte blivit såld. Stäng av värmen!

❑ Diska bestick etc.

❑ Gör rent i diskho och i handfat.

❑ Torka av bord och stolar i serveringen.

❑ Torka av bänkar, spis och sopa/skura golvet i cafeterians beredningsyta och cafeterians servering.

❑ Sopa/skura golvet i hallen och på toaletterna.

Städutrustning finns i förrådet bredvid trappan.

❑ Töm papperskorgarna i cafeterian och på toaletterna i hallen och sätt i nya sopsäckar. Kontrollera att det finns toapapper samt torkpapper för händerna.

❑ Domarrum, omklädningsrum 1, 3, 4 & 5 och toaletterna grovstädas med golvsopning och tömning av papperskorgar. Kontrollera att det finns toapapper samt torkpapper för händerna. Omklädningsrum 1, 3, 4 och 5 samt domarrum skall sedan låsas.

❑ På fredags- och lördagskvällar vid behov: Soptunnorna på området töms samt att eventuellt skräp på planerna och i båsen plockas upp.

❑ Ta ut alla soporna och släng i den blå sopcontainern som står vid parkeringsinfarten.

❑ Kolla att spis, kaffebryggare, korvlåda och toastjärn är avstängda samt att kontakter är utdragna! Glöm inte värmeplattorna för kaffekannorna.

❑ Ta in eventuella pantburkskärl från verandan.

❑ Kontrollera att alla fönster är stängda och att låset tryckts in.

❑ Ta in skyltar, släck alla lampor och lås cafeteriadörren.

❑ Räkna kassan, se instruktion för kassahantering på plats.

Lås alla dörrar (ytterdörr in till cafeterian, dörr+grind in till lagret, dörr in till köket, innerdörr mellan cafeterian och hallen samt ytterdörren till huvudentrén.)

Kontrollera att ingen är kvar på övervåningen eller på toaletten innan ni larmar på och låser ytterdörren till huvudentrén.

Larma på:

Larma på genom att trycka den fyrsiffriga koden på nyckelbrickan följt av den mittersta symbolen föreställandes en gubbe utanför ett hus (andra uppifrån till vänster) och sedan symbolen (#). "Tillkopplar 45 sekunder" ska komma upp på displayen, vilket innebär att du/ni som larmar på behöver gå ut och låsa dörren inom 45 sek.

(Det tickar lite strax efter att man larmat på men det är helt i sin ordning).

Nyckelhantering

Vardagar: nyckeln till cafeterian lämnas ut på plats av Sofia Svensson och läggs efter avslutat pass (måndag-torsdag) i brevlådan utanför entrédörren till klubbhuset.

Helger OBS!: fredag kväll till lördag samt lördag kväll till söndag lämnar en av familjerna på sista passet nyckeln vidare till en av familjerna på första passet påföljande dag. Söndag kväll läggs nyckeln i deponeringsluckan som sitter på husets framsida, 5-6 meter till höger när man kommer ut från huvudentrén.

Nyckel till omklädningsrummen på Boovallen

Det finns nycklar till samtliga omklädningsrum på Boovallen som cafeteriapersonal använder för att låsa upp/låsa dörrarna med vid dagens början/slut. Ingen nyckel får lämnas ut till lag eller domare under dagen med undantag för seniorlagen (Dam/Herr) som disponerar omklädningsrum 1 och 2. Mer specifika instruktioner finns på plats i cafeteriapärmen.

Kassan

Dagskassan redovisas genom att man fyller i en särskild blankett som finns i cafeteriapärmen i cafeterian. Man sparar en växelkassa (500 kr i blandade valörer) och lägger resten av pengarna tillsammans med den ifyllda dagsredovisningen i en påse (!) och lägger sedan när påsen i en särskild depositionsbox i förrådet.

Det går bra att betala med kort, kontant och swish. Kontrollera beloppet på den swishbetalande kundens skärm. För att försäkra er om att det är en autentisk betalning kan ni peka på skärmen, då ska det spridas vita "bubblor" på skärmen.

Vid frågor, eventuella fel eller om varor saknas

Meddela cafeteriaansvarige, Sofia Svensson, på sofia.svensson@booff.se om det är något som är trasigt, fattas eller om det är något som inte stämmer med denna manual.

Vid nödfall/akuta händelser kan Sofia kontaktas på 070-331 23 51 alt. 076-947 00 41

Stort tack för er insats!

// Kansliet Boo FF

Lagledaren P11:10
Md bfftf bild
Här hittar du information gällande Barnens Spelregler, Skador, "om det ofattbara skulle hända", kontakttelefon/formulär och mycket mer.
Md ica
Ica Max Nacka
2000px adidas logo.svg
Md 635x350 webshop
Md bo logo
Md vit logo
Md nvp logga web 750 px 2017
Md stolt sponsor
Md inntech logo
Md minibar   boo ff
Md ormingecentrum2
Md booenergi etabl1920 farg  002
Md woody orminge orm cmyk
Md grafina ab
Md handelsbanken 230x50 2
Md utm rktf reningd
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub