Domare 5 mot 5 :S:t Eriks-Cup serierna tillsätts av Boo FF. Kommer ingen domare skall lagen tillsätta egen domare och genomföra matchen. Domarkontakt 2023: Jörgen Alevad, 0733-984122 jorgen.alevad@booff.se
Domare 7-mot 7, 9 mot 9 samt 11 mot 11 S:t Eriks-Cup serierna tillsätts av Stockholms fotbollförbunds zonledare. Kommer ingen domare i matcher upp till 15 år (ej elitmatcher) skall lagen tillsätta egen domare och genomföra matchen.
Domare till träningsmatcher, kontakta Jörgen Alevad, 0733-984122 jorgen.alevad@booff.se
En eller två dagar innan matchdag, skicka ett mail, sms eller ring till domaren för att presentera er och kolla så att domaren inte har missat matchdagen. På så vis vet ni att domaren kommer och domaren kan känna sig trygg då de redan fått en första kontakt med er som ledare. Kontrollera vem domaren är på Stockholms fotbollförbunds hemsida, S:t Eriks-Cupen eller i utskickat dokument för 5 mot 5-domare
Rekommenderat till alla domare är att vara på plats i god tid innan match. Domare i 5 mot 5 dömer oftast 2 matcher på rad på samma plan.
Alla matcher som spelas i S:t Eriks-Cupen (som har ett matchnummer) är ersättningsgrundande från föreningen. Domarkostnader i samband med träningsmatcher och cupmatcher ersätts ej av föreningen. Kvitton kan lämnas in löpande under säsongen. Dock vill vi endast betala ut pengar till en person i varje lag, dvs att lagets kvitton kanaliseras via en person i respektive lag.
För att ersättning ska kunna betalas ut så måste kvittot vara korrekt ifyllt. Kontrollera noggrant att:
Om det saknas uppgifter på inlämnat domarkvitto så betraktas det som ofullständigt och ingen ersättning utbetalas. Endast originalet är ersättningsgrundande alltså inte kopior eller handskrivna lappar.
Saknas det uppgifter på ert domarkvitto så kan ni söka på StFF:s hemsida under Tävling och domare. Leta fram er serie och där finns också kontaktuppgifter till domaren. För 5 mot 5- matcher har ni fått fil med kontaktuppgifter från Sofia. Tack på förhand att detta är klart när ni lämnar in tillsammans med korrekt ifyllt underlag.
Inlämningsdatum av domarkvitton till kansliet
Söndag vecka 24: För utbetalning av ersättning för vårsäsongen innan kansliet stänger v.26, korrekt ifyllda. För inlämning efter är det utbetalning i augusti.
För att ge er en förståelse av hur viktigt det är att domarkvittona kommer in i tid så redogörs nedan den process som följer efter inlämning:
--> jobbet från sortering av domarkvittona till kontrolluppgifterna är klara tar ungefär 40 t effektiv tid.
Tack på förhand för er respekt för tiden detta tar.